به نام خدا
جمال طبیعی انسان
منبع : سفینه ((ملح )) ص 546
منبع : غررالحکم ، ص379
منبع : بحار 15، قسمت 2 ، ص26
منبع : سفینه ((ملح )) ص 546
منبع : بحار 9 ،ص450
منبع : مکارم الاخلاق ،ص51
------------------------------------------------------------------------------------------------------
غذا و زیبایی
منبع : مکارم الاخلاق ص88-86
منبع : مکارم الاخلاق ص88-86
منبع : مکارم الاخلاق ص88-86
(به نظر دانشمندان امروز غذاها در زیبایی صورت و توازن اندام و رنگ مو و چشم و خلاصه در تمام ساختمان کدک تأثیر دارد. اخبار و روایات اسلامی نیز در گذشته به این نکته توجه کامل داشته و درباره ی استفاده از غذاها و میوه ها و حبوبات و سبزیجات تعلیم لازم را به پیروان خود داده و به خصوص در بعضی ازروایات از زنان باردار اسم برده و استفاده از آن خوراکی ها را به آنان توصیه نموده است.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
زیبایی های معنوی
منبع : غررالحکم ،ص759 و 54
منبع :بحار 1 ، ص32
منبع : کافی 6، ص438
------------------------------------------------------------------------------------------------------
آراستن و زیبایی
منبع : مکارم الخلاق ، ص43
منبع : مکارم الخلاق ،ص26
------------------------------------------------------------------------------------------------------
آراستن و زیبایی
منبع :مستدرک 1 ، ص210
در این حدیث، سه نکته جلب توجه می کند :
اول آن که زمامداران در معاملات عادی نباید از مقام خود سوءاستفاده کنند . علی (ع) عملاً به مرد کاسب فهماندند : آن که می خواهد لباس بخرد یک فرد عادی مملکت به نام علیّ بن ابیطالب است، نه امیرالمؤمنین شخص اول کشور ، و چون حضرت را امیرالمؤمنین خطاب نموده بود با وی معامله نکرد.
دوم آنکه غلامان ، در آیین مقدّس اسلام به قدری مورد حمایت هستند که پیشوای مسلمین صریحاً توصیه فرموده اند : لباس و غذای آنان ، با لباس و غذای آقایان آنها یکسان باشد.
سوم آنکه اولیای گرامی اسلام از تمایل خود آرایی و تجمّل دوستی جوانان در حدود مصلحت حمایت می کنند، به همین جهت علی (ع) جامه ی بهتر را به قنبر دادند تا او را از پوشیدن آن لباس ، شادمان و مسرور کند، و بدین وسیله تمایل زیبا پسندیش را ارضاء نماید.